torsdag 4 februari 2010

Det har varit en värkig och dyster vecka. Får inte fortsätta med Arcocia och trombyl på grund av magsåret.Har inte ätit Arcoxia sen fredagen 29 januari.Lördg och söndag värkte hela kroppen gick på halvfart, minsta rörelse gjorde ont, trött var jag. Tror att orsaken till denna nergång var inte bara medicin utan dessa lågtryck med blåst och snöoväder. På måndagen var jag till läkaren och diskuterade medicin, har börjat med Waran gillar det inte, men det fanns inget annat val.
De ringde från Synsam att mina glasögon var klara, så det blev Handens cetrum för att hämta glasögon och medicin. Köpte en ny Hoya min gamla gick inte att rädda, men vad den ser liten och ömklig ut, när man jämnför medden gamla som tog upp halva fönstret. Nu ser jag bättre på TV, texten var ibland svår att läsa, nu går det utmärkt. Tisdag var vilodag med värk.
Igår var jag och tog PK prov, och så var jag till Per, det var jobbigt, orkade inte prata om Roger och hur det är nu, vi pratade mest om vad jag kan göra för att må bra.
Det börjar gå upp för mig vad det betyder det som jag läst många gånger i tidningen, och inte förstått riktigt.
Till minne av XX. Ett år av sorg och saknad.
Det är en stor tomhet att inte ha sin älskade gå runt fötterna och dela livet med. Tankarna går ofte till honom och vad vi gjorde och vad vi tänkte göra. Just nu är mina tankar mest vid hans sista timma i livet, hur mycket kände och visste han att vi var där, för att stötta honom. Var det något jag borde gjort och glömde eller försummade, kände han sig älskad in i det sista. Jag hoppas av mitt hela hjärta att det var så.

2 kommentarer:

  1. Självklart kände sig Roger älskad in i det sista. Det är kanske nu som själva sorgen kommer. Det har varit så mycket praktiskt som ska skötas innan. Man säger ju att ett år måste gå innan man kan börja på nytt. Att man måste avverka alla bemärkelsedagar och helgdagar. Pappa pratar om att han nu bygger upp nya rutiner som är hans egna. Vissa saker vill han ha som förut men vissa saker vill han göra efter sitt eget huvud nu. Det var Titti B som jag var och fikade med igår. Hon undrade hur det gick för dig. Jag sa att du kommer att fixa det här. Visst är det så? Du grejar det även om det känns tungt ibland.

    SvaraRadera
  2. Det måste gå, även om det är motlut många gånger, jag är inte den första, men det är ingen tröst att veta det. Tankarna snurrar runt i huvudet, jag känner att när jag skriver, så lättar mina dystra tankar, det är nog lika bra som att sitta och prata med någon, men man får ju inte tankeutbytet i en envägsdiskussion. Så gråter vi lite grann, torkar tårarna och det har liksom lättat lite på trycket i bröstet

    SvaraRadera