tisdag 1 december 2009

telefonsamtal

Ringer Kaisa för att prata med henne om mat på torsdag eftermiddag, och sladdrar lite skvaller. Då ringer mobilen, det var en man från Folksam angående försäkringen och han ville träffa mig, vi bestämde tid.
Jag återgick till samtralet med Kaisa när mobilen ringer igen. Då ringer min svåger, och beklagar sig för att han är så dålig, så han kan inte komma till begravningen, i nästa andetag undrar han om jag kunde låna honom pengar till blommor till begravningen.
Förklarar för honom att det är svårt för Rogers konto är låst och jag har inte så mycket pengar löst. Svärmor har berättat om hans ständiga tjat om att låna pengar till än det ena än det andra, och att betala tillbaka är svårt. Vi avslutar så samtalet och jag återgår till andra telefon och Kaisa, som hört hela samtalet, och tyckte det var oföskämt av honom.
Ville han ha förskott på ett icke befintligt arv, han tror han ska få ärva, eftersom Roger och jag inte har några barn. Han blir snuvad återigen på arv efter avlidna släktingar

2 kommentarer:

  1. Vilken konstig människa han verkar vara, Rogers bror. Ska han låna pengar av dig till Rogers blommor? Urdumt. Bra att du sa ifrån.

    Vet du hur mycket jag tänker på dig fast jag inte hört av mig. Nu när jag har det så ont så tänker jag att vad har jag att beklaga mig över. Jag har ju i alla fall Mats kvar. Jag vet att man inte ska tänka så. Jag har själv lärt ut på kurser att man ska inte tänka så. Ändå gör jag det. Kramar i massor till dig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jo han tror väl han ska få ärva. Bara för att vi inte har några gemensamma barn. Han var ju skitförbannad för att han inte fick ärva sin farbror för att han gifte sig i sen ålder med en kvinna somm stöttat och brytt sig, när han var sjuk. Roland är så sniken så det är inte klokt.
    Ver rädd om Mats du har bara en. Det blir väldigt tomt när de inte finns mer

    SvaraRadera