onsdag 16 december 2009

Pappersexercis

Byråkrati, papper och åter papper. Det är något otroligt, allt ska med, får jag fängelse om jag glömmer något? Det ska vara papper på om vi är gifta om det finns äktenskapsförord , om den avlidne gett bort skattepliktiga gåvor eller själv fått större arv. Om han gått i borgen, fastigheter bostadsrätter . Uppgifter om samtliga bankkonton och värdet dödsdagen på värdepapper, medlem i COOP ICA ekonomiska föreningar, utbetalningar till dödsboet efter dödsfallet löne eller pensionsutbetalningar. Hur mycket han hade i plånboken. Bilat traktorer och husvagna. Räkning på begravning och gravsten. Avbetalningsskulder el tele hyra vårdavgifter medicin. Även mina bankkonton och skulder ska vara med.
Det bara snurrar nu har jag i 2 dagar försökt att få ordning på det hela var jag ska börja, Får väl beta av post för post. men eftersom Nordea inte vill ge mig uppgift på kontot, så får någon annan bearbeta dem..
Jag väntar också på att arbetgivaren ska få fram slutlön, 22 sparade semesterdagar 32 semesterdagar som han inte tagit ut i år plus de inarbetade semesterdagarna för i år. Ska luska fram mer, det finns outbetalda sjukdagar från AFA och en av försäkringarna. Jag måste ha fram de här uppgifterna för bouppteckningen ska vara klar och inlämnad senast 4 februari.
Jag tar gärna emot råd.

3 kommentarer:

  1. Kolla om inte banken kan hjälpa dig eller begravningsbyrån. Jag har för mig att pappa fick hjälp av en advokat. Han har bara en låg pension så han har inte råd att betala någon. Begravningsbyrån eller banken borde ju kunna ge dig råd om vart du ska vända dig för att få hjälp med allt det där.

    SvaraRadera
  2. Den jag har fick jag genom begravningsbyrån. men det ser ut som jag måste snoka rätt på allt själv. Nordea vägrar att lämna ut kontouppgift
    Jag säger bara grrrr

    SvaraRadera
  3. Jag är inte avundsjuk på dig. För det där med papper är numera inte min grej. Förr funkade det bra men nu när jag är så virrig så blir det som det blir.

    SvaraRadera