torsdag 14 januari 2010

30 decemder

Den dagen skulle vi fira vår 20-åriga bröllopsdag, men ödet ville något annat. Vi gifte oss i Sandvikens Stadshus tillsammans med Kicki och Knut.
Vi fick några fina år med både sorg och glädje. Vi såg Sverige tillsammans från Abisko till Smygehuk. Från Stockholm till Göteborg. Vi färdades med flyg, helikopter, båt, tåg, bil, kanot och till fots. Vårt absoluta smultronställe var Österlen. Det finns många roliga episoder från vårt flackande land och rike runt. Vi bodde i tält, hyrda stugor, vandrarhem och våldgästade även släkt och vänner. Många museer och berömda platser har vi besökt. Njutit av naturen och det svenska vädret.
Jag sitter här i min ensamhet och tänker tillbaka, mycket hann vi med på dessa år, vi försökte att njuta av tillvaron och ta vara på det bästa. Jag saknar Roger enormt, det är så tyst, ingen att dela mina tankar med, jag saknar hans inpass och ordvändningar. Ingen att diskutera med om dagens händelser i stort och smått, men trots allt så går livet vidare, en dag i taget.

1 kommentar:

  1. Vad säger man? Grattis, ni hann nästan ända fram. Det är inte syniskt menat.Förstår att du måste sakna honom någon enormt och en sådan här dag känns det väl extra tungt. Massor av kramar från mig till dig.

    SvaraRadera