torsdag 3 september 2009

Fota för Körkort

Idag har Roger varit till Handens centrum och fotat sig, körkortet går ut nu, så då är det bara att sätta fart ,så det blir gjort, så man inte står, där med ogiltigt kort. Varje gång han ska gå ut så frågar han mig, "Ska jag ta Hulda med mig"? Klart han ska, så länge han vinglar omkring och fötterna inte lyder honom, och andningen är som den är. När luftrören snörper ihop sig till sugrör, då är det skönt att ha något att sitta på. Det är inte självklart att parksoffor och bänkar vid busshållplatserna är lediga, det är många som har trötta ben. Kortet vart toppen. Vi hade lite huvudbry igår kväll, vi sökte på nätet, men de står foto tar de då bara emot för framkallning elle tar de foton också. Jag tog fram några alternativ igår kväll, så på förmiddagen satte jag mig för att ringa och första affären var expert, BINGO napp på första försöket. Roger visste till 97% var det låg, och han hade inga problem att hitta dit. Ikväll har jag satt fast fotot där det ska sitta på underlaget, nu ska herrn rita dit sitt bomärke stoppa lappen i kuveret och så iväg till lådan så är det framme på måndagmorgon och så in med 120 :- på deras konto, sen är det bara att vänta. När Roger åkte hem idag med bussen var alla bänkar upptagna på hållplatsen men han var så nöjd med Hulda, de såg lite långt på honom, de tyckte väl han såg lite för frisk ut för att ha rollator, men det var skönt tyckte Roger att den var med. för det vart lång väntan på bussen, vi har tre bussar som går till centrum i Handen, men alla har nästan samma avgångstid det skilljer 4-5 min och så är det ½timmes trafik. Det är pendeltågstrafiken som styr bussarnas avgångstider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar