söndag 13 september 2009

Neurologen

Roger mår bra ,lite trött känner han sig och de sa att han kanske skulle känna sig som om han höll på att få influensa, han har känt sig som han haft feber men höjningen knappt mätbar. Men han är hungrig nästan jämt.
I morgon är det dags för neurologen det årliga besöket, för kontroll av epilepsin. det tar högst 15 min och ett nytt recept.
Det blir en lugn dag, så han hinner hem tills varorna kommer från mataffären. En av tjejerna som hjälper oss tyckte vi hade så mycket mat hemma i kylskåpet. Vad då mycket mat, inte mer än vad som går åt på 1-2 veckor jag vill ha hemma så jag kan göra vilken mat jag får lust till utan att behöva springa ut och handla först. Jag har bott på landet och där lärt mig hur man handlar för att klara minst en vecka utan att åka till affären. Det är en konst det också, att få till det lagom så det inte blir för mycket så man får slänga för att det blir dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar