måndag 7 september 2009

Utbrott

Idag så var det en heldag inbokad från morgon till kväll. Först hemtjänst som hjälpte oss med renbädda och dusch, hihi motstäviga Roger skulle inte duscha, visst ska du det sa damen som var här idag, du får vara själv i badrummet bara du inte låser ifall det händer något. OK säger Roger, buttert och försvinner in i duschen. När han är klar kommer han ut heltslut, får ett utbrott för att man måste duscha i vattenånga. Klart det är svårt med andningen för honom. om han inte var så envis så skulle han få hjälp och tvätta sig så han inte behöver anstränga sig så. Hur jag ska få in det i skallen på honom vet jag inte men en dag har han nog fattat det.Så här satt han i hallen och småpös, men han hade inte så mycket luft att pysa med så det blev bara småpuffar. Mitt i allt ihop så ringer städtanten och ville ändra tiden tills i morgon för hennes lilla dotter var sjuk, så ringer hon från fotvården och undrade om jag kunde komma imorgon i stället för hon hade en tant som ville ändra dag för hon skulle på begravning imorgon. OK jag är inte den som är omöjlig, kan vara jag som behöver byta tid en annan gång. Så när allt snurr på morgonen var över så har vi haft en lugn dag. De på ASIH var här också idag, för de skulle titta på ärret där porten sitter vi trodde det satt ett stygn kvar, men det var en bit från stygnen innanför som kom ut, så allt var som det skulle. Man blir lite orolig, för man vill att allt ska fungera ner till sista lilla grej. I kväll kryper vi ner rena, i renbäddad säng härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar