torsdag 10 september 2009

Nu är det gjort

första cellgiftsbehandlingen avklarad. Roger åkte 8:50 och kom hem straxt efter 16:00 lång dag. Han ville ha kaffe och smörgås med sardiner, 2 mjuka med fisk och 2 hårda med ost, han var vrålhungrig. Hade inte ätit något sen han åkte hemmifrån. Nästa gång ska han ta med matsäck. Dagen var annars späckad, han hade ett långt samtal med kurator och hon skulle ordna några saker åt honom. Han skulle sen på återbesök om några dagar och ta blodprov, men vad då tyckte Roger kan inte ASIH ordna det blir både billigare och smidigare tyckte Roger och tänk de höll med, så de kommer hit och tar blodprovet. Roger var ovanligt pigg i kväll, han klaga på lite huvudvärk så han peta i sig några Alvedon. "Ja ja ", säger han " hur många hjärnceller strök med nu idag, är det därför jag har huvudvärk" så flinar han. Bra att han kan skämta mitt i alvaret. Om nu Roger uppfattade rätt så ska han ha 16 behandlingar med en veckas mellanrum. Han hade en massa papper med sig som vi får ta och gå igenom tillsammans. i kväll känner jag mig lugn, det här blir nog bra i slutändan. I kväll erkände han att han hör illa. man måste prata tydligt och helst vara vänd mot honom för att han ska höra, det blir annars en massa vavande. Jag har annat att det var så, men i kväll som först medgav han att hörseln inte var OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar