torsdag 18 juni 2009

Dagen före midsommarafton

Vart har tiden tagit ivägen, det var ju nyss jul. Tiden bara rusar iväg en evig räcka av dagar, mångfalserade men ändå så lika varann.'

Denna ständiga värk, får snart krupp på kuppen.Vaknade av nackstelhet och ont, fick i alla fall på kaffet, en framgång efter frukosten och ett par värktabletter så intog vi sängen igen. Roger var rätt spak efter gårdagen. Vi hade bestämt att vi skulle till Brandbergen idag Roger skulle klippa sig, han ser en aning vildvuxen ut i huvudet. Vi var tvugna på apoteket och hämta hem några mediciner. Jag bävade min onda nacke hur skulle jag kunna bistå och stötta Roger när jag hade fullt upp att stå upp för egen maskin. Pratade med Rickard om han kunde bli med Roger ner till Brandbergen och lämna av han hos frisören och sen gå till apoteket och hämta medicin och köpa potatis och frukt på ICA och så ville Roger spela lite. Det blev Taxi tur och retur, jag hörde när de kom in hur slut Roger var, han fick av sig kläderna och kröp ner i sängen med en suck. Jag låg redan där på värmedynan och värmde min nacke det var skönt.

Jag berättade för Roger att han har 4 dagar när han inte har något på programmet, bara få göra det han vill och i sin takt. "Vad skönt", var kommenteren från Roger. Vi har varit rätt spaka idag, mycket vila, nacken gör att jag inte vet om jag vill ligga eller sitta, inget läge känns skönt efter en stund. Hoppas på morgondagen, då har läget förändras till det bättre hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Ha det så bra ni kan. Försök att hitta på roliga saker, om det går. Vad skönt att ni har Rickard som hjälpreda mitt i kaoset. Kram

    SvaraRadera