fredag 26 juni 2009

Värkjävlarnas natt

Oh hemska natt, värken satte till etter värre efter det jag sovit någon timme. Har haft mer värk sen jag gjorde dumheten när jag satt på rollatorn, men varför den skulle sätta till så in blåsvedda Kapernaum just inatt fattar jag inte. Mitt barnbarn var och hämtade ett par extra Alvedon (det var överdosen) tog dem och trekvart senare hade det lugnat sig så jag kom ur sängen.
Sitter här nu i sena natten och funderar över verkan och orsak, jag funderar på om fibromyalgivärken blir värre när man är psykiskt pressad, för det har varit värkigt sista vckorna. Trodde det berodde på att vi var till HS och jag gick en del där,men det brukar ge sig efter några dagar.Nu går det liksom i vågor, när man tror att nu lugnar det ner sig, så sätter det igång etter värre blir trött på det här. Jag känner att jag behöver få sova och få harmoni med min kropp, om jag ska orka stötta Roger.
Läste idag hans lönebesked det var en munter läsning, han jobbade 1 -20 maj full tid 21 -31 maj hade han 80% sjuklön det blev 718 kr bruttolön sen avdrag för försäkring och fack så insatt på kontot 193,82 kr. FK tar väl sen god tid på sig innan de får ut några pengar. Tur att jag fått mer pengar än jag behövt av Roger till räkningar så det finns lite undanstoppat på PG. Vi var fullt medvetna om hur de betalar ut lönen, därför att man får förskottslön så blir man sjuk så dras det direkt.
Börjar känna mig lite trött, ska fösöka att få sova någon timma om det går

1 kommentar:

  1. Visst blir värken värre vid psykisk press och stress. Det är ju som om man spänner sig hela tiden och det sätter sig i kroppen.

    Sedan har jag märkt att om jag gör något jag vet jag får värk av så kommer det sällan dagen efter utan det kommer dag 2 eller 3, alltså med fördröjning. Inte för att jag fattar varför men så funkar det för mig i alla fall. Min kompis Ulla har det likadant.

    Hoppas FK inte tar för lång tid på sig. Man har ju hört talas om skräckexempel. Sånt trassel behöver ni inte nu. Kram

    SvaraRadera