måndag 29 juni 2009

Måndag städardag

Idag rann sinnet, vi hade så mycket grovsopor staplade i lägehheten att jag inte kunde ta mig till balkongen. Det började bli gångar som i de här lägenheterna som TVprogrammet Rent hus, Dags att göra något. När tjejen som städar kom så had hon med sig ett par killar, så de konka och bar gamla trasiga möbler, kartonger, plastförpackningar, plåtburkar,glas. Ställde upp trosskydden ordentligt på hyllan i klädkammaren raddade upp Rogers torn av näringsdrycker. De avslutade med att ge mattorna en omgång med mattpiskan,Nu är det nystädat och fint. De känns så skönt. Roger är orakad så de skämtar med honom och säger att han ser ut som tomten.
Schenker var här med näringsdrycker idag, de ringe inte på dörren, stoppade bara in en lapp om att de levererat. då var klockan 8:30.De ska ringa på, men slarvar. Lite senare stod jag och tittade på kartongerna, funderade hur jag skulle göra då kom min granne och han hjälpte mig att ställda in dem i hallen .

Jag har dåligt samvete, fräste åt Roger, det var snack om att äta eller inte äta och vad man skulle äta. Jag puttra till för vad jag sa så var det fel matförslag. Det blev en ½ fläskkotlett och han åt upp den utan en enda protest. Kraken han vågade väl inte protestera, toktanten kunde fräsa till igen. Jag ursöktar mig med att jag var trött efter dagens värv, men det är en dålig ursäkt, Förlåt mig Roger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar