onsdag 17 juni 2009

HS ÖNH avd

Ännu en dag har gått, imorse var vi uppe tidigt, kokade kaffe så Roger drack ett par koppar svart kaffe, sen var det dags för duschen, Jag hjälpte honom två invalider hjälps åt så blev resultatet bra. Håret tvättat och han blev ren från topp till tå. Roger var osams med skjortknapparna imorse vet inte om det är knapparna som är för små för att få ordentligt grepp om dem eller om knapphålen är för trånga, men med gemensamma krafter fick vi skjortan knäppt. 07,50 kom taxin och det bar iväg. Väl på HS så blev det provtagningar och nålar satta för dropp och för nedsövningen. Som vanligt blev det lång väntan 11,00 blev 13,00 då var det dags för nedsövning, Han skulle andas syrgas genom mun smaka inte gott Sen vet jag inte vad som hände Vaknade på uppvaket någon timme senare. Någon ro för att sova medan han vänta på sin tur blev det inte, de tömde ett rum på möbler intill och utanför hämta de kontainer så det var ett ständigt oväsen. När han sen vakna till så kommer han inte riktigt ihåg vad som hände och när han hade svårt för vilken ordning det hände. Skönt att de fått sitt vävnadsprov nu är det bara PETkameran kvar, men det är ingen obehaglig undersökning. Sen den 8 juli får vi reda på vad de tänker att göra, det ska bli skönt för då slipper vi denna väntan och ovisshet, men å andra sidan, blir det ju väntan och ovisshet även när de sätter in behandling, men då vet man att det ska gå åt rätt håll, nu vet vi bara att denna tumör suger musten ur Roger totalt, Ikväll är han pigg tittar på fotboll det är jag nöjd med att han orkar titta, ibland försöker han titta, men det blir in i huvudet på sig själv.

1 kommentar:

  1. Även om jag inte kommenterar varje dag så vill jag att du vet att jag läser allt, är med er i tankarna hela tiden. Ibland känns orden så futtiga, men jag finns här i alla fall. Hoppas du vet det. Behöver du prata så är det bara att slå en pling.

    SvaraRadera