onsdag 24 juni 2009

Sommaren är här

Igår var Roger på PETkameran och allt fungera, han är så tacksam att de hjälper honom från entren och till avd där han ska göra undersökningen. Han åker rullstol till och från, en underbar uppfinning när man inte orkar gå. När Roger var till KS så var jag till Handen på sista parafinbadet och utvärdering, min högra hand hade förbättras betydligt, men den vänstra var knappt märkbar. När jag skulle åka dit så gjorde jag världens grej, jag ska inte göra häftiga rörelser med mina armar, för då hoppar brosket runt i axellederna. Jag satt på rollatorn, och skulle resa mig upp, tänkte ine på att det är lutning på marken, när jag reser mig upp så släpper jag bromsen lite för tidigt, rollatorn börjar rulla bakåt, jag slår ut med armarn och naturligtvis hör jag hur det knakar till i axeln. Den är nu i ett halvlåst läge och gör fruktansvärt ont om jag gör för stora eller snabba rörelser. Problemet inatt var att hitta ett bra läge för armen så jag kunde somna, sov ca 1 timme itaget så var jag tvungen att sätta mig upp och invänta att de slutade att småmola. så lägga sig ner och sova 1 timme, hela natten gick i den trallen. Roger var trött idag så vi har legat och småslumrat till och från hela dagen. Nu är jag trött och ska straxt krypa ner i bingen, hoppas att jag får sova lite bättre inatt. Det brukar ta 2-3 dygn innan det ger sig helt när jag gör sådana här dumma grejer.
Nu får vi vänta på den 8 juli då ska alla provtagningar vara klara och vi får veta hur de tänker behandla tumören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar