måndag 22 juni 2009

Måndag 22 juni

Nu har Roger fått vila i 4 dygn, verkar bättre till mods, när han inte haft passningar. Ibland är han alldeles vill i huvudet, vet inte om det har med näringsbrist att göra. Idag sa jag åt honom att ta ner ett pkt kaffe ur skåpet, mina axlar vill inte vara med rilktigt idag. Då kan du fylla på vatten och hälla i kaffe och fixa fikat "Ja visst "säger han. Så börjar han svär, har tappat paketet när han ska fylla på burken ,en del hamnar på golvet så han fick sopa upp det. Sen börjar han svära och dona fick inte igång kaffebryggarn "Lugna dig" säger jag, lampan över diskbänken är gammal och sliten så det är glappkontakt ibland. Sa att han skulle trycka in lampan mot väggen, fråga även om den lös. "Jo då det gör den nu lyser lampan på bryggarn. Vad då kaffet klart? "Jag kommer bara jag får med mig alla kroppsdelar. Det går bättre att brygga kaffe med vatten i bryggarn. Han hade glömt att fylla på det.
Varför jag har ont idag, var tvungen att fixa hem ett rek igår, ordnade så jag fick skjuts till och från affären men så gick jag in och handlade lite frukt och juice Det blev så klart lite för mycket, för axlarna som vanligt, men det börjar gå åt rätt håll nu.
Håll tummarna hela världen att de har personal och att kameran fungerar imorgon. Läste på pappret han fick hem nu att detta kan hända, svagt tycker jag, för en så pass viktig röntgen, och de inte är ordentligt uppgarderade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar