tisdag 30 juni 2009

Slappardag

Jag min envisa duktiga kvinna, var ju tvungen att visa mig på styva linan igår,trots att jag hade hjälp. Satt och skar upp kartonger och lådor med en Morakniv, när jag hade hjälp som kunde göra det minst lika bra som jag.
I morse fick Rickard massera mina ben armar och nacke så jag kom ur sängen.
Efter frukosten så har vi legat i stort sett hela dagen.
Efter frukost började vi med nonsensprat vi skojade om olika saker pratade allvar,och Roger pratade om framtiden och hur det ska bli. Han har en tro på att läkarna ska kunna hjälpa honom att få hälsan tillbaka, men han var tveksam till om han kan bli så frisk att han kan börja arbeta igen. Det är klart så eländig som han känner sig nu så förstår jag om han känner sig osäker. Jag är tacksam att han har tron på att det här ska gå vägen. Hans pappa dog i lungcancer 1982 men forskningen och behandlingarna har ju gått fram med stormsteg på dessa år. Vi sov en liten stund så värmde vi en Gorbasjov pirog som vi dela på, Roger tog näringsdryck till sin jag lite yogurt. Vi fortsatte att ligga utsträckta på sängen och njuta av varandras sällskap och småprat. Med andra ord en lyckad dag trots träningsvärk och matthet. Middagen blev tunnpannkakor och frukt till efterrätt. Vi tittade på Allsång från Skansen, så sa Roger godnatt och jag fortsatte med Morden i Missommer. Det är dags för mig också, för kroppen är så öm så det bästa jag kan göra är att inta horisontalläge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar