onsdag 1 juli 2009

Juli redan

Då har vi bytt månad igen, usch vad fort tiden går. Det fortsätter att vara varmt, fast det har varit mulet mer än halva dagen. Jag sov utan täcke i natt igen och vaknade av att jag frös, der var faktiskt skönt.
Idag erkände Roger att han ljög för mig här om kvällen, han hade bara ätit upp halva biten av halva kotletten, sen gömde han resten under potatisen, den rakarn en riktig filur. Han har faktiskt plockat i sig kycklingbröst till lunch och lite blodpudding till middag, han var sugen på det med lingon och i skiva bacon.
FK ringde idag, det var hans handläggare, hon verkade rätt förnuftig, men hade lite svårt att förstå att det skulle ta sån tid att få fram provsvaren. OK röntgensvaren tar väl bara någon dag, men men vävnadsprovet tar längre tid för det ska odlas och om jag inte minns fel så pratade läkaren om 2 veckor att få fram det provet.
Efter mycket om och men och undanflykter så kom Roger ut i badrummet och fattade rakhyveln och fick av sig skägget, han var helputt när han var färdig för att han var tvungen att sitta och raka sig, det ska man göra stående. När benen inte vill bära någon längre stund får man finna sig i att sitta. Jag har upptäckt att mina strategiskt utplacerade stolar uppsöks av Roger när han tar sig genom lägenheten, men det vågar jag inte påpeka för honom. Jag ler i mjugg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar