torsdag 23 juli 2009

Det går framåt

Igår tog Roger sista pencillinet., sänkan var nere på 21 så nu kommer de att hålla koll med blodprov och sätta in medicin vid behov. Roger är orolig att när han nu slutar med pencillinet att han ska få infektionen tillbaka. Jag försöker förklara att han ska sluta oroa sig, för han måste se positivt på det hela. Han är mer aktiv och han har idag spelat dataspel. Jag har knappt fått röra datan. Jag kom på att jag skulle samla ihop all plast i backen där det ska vara och glas i sin back, plockat ihop kartong och tomglas. Städade igår av mitt skrivbord satt in papper i pärmen. Var till läkaren igår och fick ändrad medicin så idag har jag varit värkfri, första dagen på snart ett år. Fick övertala mig själv att ta det lungt så jag inte tar i för mycket så jag får bakslag. Imorgon får Roger hjälp med sin dusch, då åker han in i duschen vilket han vill eller ej. det behövs för 23 juni var han i duschen senast.
Tro det eller ej men idag fick vi pengar från färdtjänst, när HS hade snott resan som jag lagt in till vi skulle på återbesöket den 8 juli. Det går att få rättelse på saker.
I förgår när jag skulle till VC så kom ingen bil, det snillet hade lagt in skolvägen och vart han hamna vet jag inte, innan han kom till mig hade det gått 30 min. jag gick ut till parkeringen för att spara tid. När jag sen skulle hem hade den färdtjänstbilen ingen bomnyckel. Regnet öste ner och jag hade bara ett tunt linne och piratbyxor, jag var dränkt innan jag kom in. För har man ont kan man int gå så fort. När jag var till VC i går för ny värkmedicin, var jag totalt förstörd, så jag behövde inte säga vad jag önska, hon visste.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att Roger verkar lite piggare. Och vilken tur han har dig som försöker hjälpa han att tänka positiva tankar.

    SvaraRadera