torsdag 9 juli 2009

Milda makter

Mina axlar är onda, av gårdagens armhävningar att komma upp ur dessa stolar på sjukhuset. Stor skam att det inte finns några förhöjda stolar. inte ens där sjuklingar ska vänta på färdtjänsttaxi.
Har idag städat ur toaletten så jag kunde duscha, tycker inte om att duscha i smutsigt badrum.Har just kommit ur duschen och satt mig på stolen vid datorn för att ta på brallorna. Då hör jag Roger rya om han inte ska få lunch, lugna dig jag kom just ut från duschen, du ska få "Vad vill du ha, det du åt till middag i går eller blåbärssoppa". Han valde den senare, när vi ätit gick vi och vilade, det blev inte mycket till vila Roger hade en massa konstiga frågor. Telefonen ringde tur att Rickard kommit hem så han svarade, det var dietisten så jag kravlade mig ur sängen, tyckte det var bäst att jag tog det, så jag fick reda på vad hon hade att säga. Satte på kaffe för det ville han ha då. Han lyckades att få i sig ett halvt kex sen skulle han dricka kaffe muggen vände runt i handen på honom och kaffet ut över golvet. Han plockar undan plånboken från bordet och börjar torka på bordet med hushållspapper, det var bara det att kaffet hamnade på golvet. Rickard torkade upp kaffet och fylde på nytt. Så skulle han dricka det men ställde ifrån sig muggen och gick in och la sig. Jag gick och satte mig vid datorn. Efter någon timma gick han ut på toaletten. Jag bara hörde hur det dunsade till . Rusade upp där låg Roger på golvet och svor och försökte komma upp. Rickard kom och hjälpte mig att få upp honom. och satte han på duschstolen. Då reser han sig upp och ska gå iväg, tur att Rickard var kvar så han kunde fånga upp honom. Han fick order på att sitta kvar, ha ett tu tre så var han uppe och på väg in i rummet halvvägs faller han och drar omkull min stol i fallet. Tur att han inte ramla in i akvariet. Rickar var snabb och fick upp honom. Efter ett tag så skulle han lägga sig. Jag ställde fram min rollator så han fick stödja sig på in till sängen, vänster knä ville liksom vika sig när han gick. Efter diverse samtal så är han nu på SöS, får höra senare vad som hänt.

2 kommentarer:

  1. Ojoj, Biggan. Orkar du med allt detta? Vilken evinnerlig tur ni har som har Rickard boendes hos er nu.

    SvaraRadera
  2. Häsningar till er båda
    Kram

    SvaraRadera