måndag 13 juli 2009

Idag är jag glad

Telefonen ringde och i andra ändan var min äkta make, vad glad jag blev, satt just och letade efter numret till hans avd. men vet inte vart det tagit vägen, så var han där i andra ändan. Han undrade om jag landsförvisat honom eftersom han hamnat på sjukhus. Ville jag bli av med dig så hade jag väl struntat i och sett till at du fått hjälp när du var så dålig, jo det erkände han att behövde hjälp.
Det är lunginflamation han har, och får pencilin för, han var idag på undersökning om de skulle behöva tappa vatten ur lungan ,men det hade gått åt rätt håll så han slapp. Han har idag varit på promenad till matsalen med hjälp av rollator och en övervakare, det hade gått bra fast lite vingligt. Maten är bra men vill jag inte ha det de kommer med får jag frukt istället. Snacka om att de skämmer bort honom.
Ev. kommer han hem på onsdag, måsta kolla upp med bostadsbolaget om hissen kommer att vara klar då. De reparerar den, men inte ett ord till oss boende om det, dålig stil. Annars måste de se till att han får en transport som kan ta upp honom till lägenheten. Man måste vara med och peta överallt.
På onsdag eftermiddag kommer de från komun ,en biståndshandläggare för att se till våra behov. Jösses vilken fart det blev på saker och ting.
Idag så har lägenheten blivit städad så det är fint här nu.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det har vänt och att du snart får hem Roger. Bra att ni får hjälp från kommunen. Kram

    SvaraRadera