fredag 10 juli 2009

Detektiv Engström

Idag har jag spårat Roger, skickade honom till SöS med sjuktransport, inget har jag hört. Allt var tyst som i graven. Tog luren och slog numret till SöSs växel med lite kopplingar hit och dit så kom jag till rätt ställe. Där talade de om att han var utskriven. "Jaha, utskriven till vad" ? Ett ögonblick efter en stund kom hon tillbaka och talade om att han var på HS eftersom han skötes av dem. Jag förstår inte överhuvudtaget varför de körde honom till SöS. Jag ringde HS och efter lite trassel med att ingen svarade först, så kom jag rätt Tror det var den fjärde som kunde berätta hur han mådde, de langade vidare samtalet hela tiden. Jag fick reda på att infektionprovet var högt det är väl det vi i dagligt tal kallar för sänka, 210 istället för omkring 10 Tydligen har han varit på datomografi idag för det finns inga tumörer i hjärnan utan den var OK. utan det är infektionsvärdet som gör att han blir helt knäpp i pallet. Skickade en hälsning till honom. Han kommer inte hem förrän efter helgen, men då var det frågan om han skulle hem eller till något korttidsboende , för han ska ju äta upp sig. Det går nog lättare att få honom att äta på icke hemmamark, för då kan han inte protestera utan gör som dem säger, även om jag skulle säga samma sak, men vadå tanten ska inte bestämma allt *s* Det var lite svårt att förstå den jag pratade med för hon pratade norska. fasen man ska snart kunna minst 6-7 språk flytande för att klara av ett dagligt liv i Sverige.
Terapeuten var här idag så vi har fått våra sängar förhöjda så nu är det lätt att kliva ur. Jag fick lite tips om hur jag ska göra för at få hjälp med vissa saker hemma, och att vi behöver larm.

1 kommentar:

  1. Det är kanske bra för dig också om han kommer till ett korttidsboende. Då får du en chans att vila dig själv och inte behöva vara ängslig för att han ska ramla eller inte få i sig tillräckligt med mat. Tänker jättemycket på er. Kram

    SvaraRadera