tisdag 28 juli 2009

Utflykt

Idag var jag tvungen att ta mig till apoteket för att hämta medicin, glömde att säga till Rickard, annars slinker han in på apoteket vid Gullmarsplan, på hemvägen från jobbet. När jag säger år Roger att jag ska åka till Brandbergen, så säger Roger "Vill du att jag ska följa med?" Jag riktigt hör hur han vill att jag ska säga ja, " Skulle vara trevligt om du vill det" blir mitt svar. Sagt och gjort., när de varit här från ASIH så gör vi oss klara att åka, sköterskan från ASIH tyckte det var bra att Roger ville följa med ut, både psykiskt och fysiskt. Roger var snabb som attan att få på sig kläder och skor. Ringde efter en taxi och vi åkte, När vi kom fram så tog Roger sikte på spelhörnan och jag gick till Apoteket. Hämtade upp honom på bänken utanför spelhörnan. Han tyckte det var kul att få spela själv, han skickar ju annars Rickard för att spela åt sig. Han väntade på bänken medan jag gjorde ett svep genom ICA och köpte lite småsaker och frukt tyckte inte det var många saker, men tungt blev det, tur att Hjalmar orkar frakta sakerna åt oss. Vi tog oss en hamburgare som lunch innan vi åkte hem. Väl hemma så sträckte vi ut oss och vilade, hmm somnade, det var skönt med en liten tupplur. Roger gick upp och kokade kaffet, ett friskhetstecken? Roger var nöjd med dagen, men det var inga bekanta ute idag, de är väl på semester. Jag såg på Roger när vi kom hem att han var trött för han blev lite vinglig i gången, men han måste träna lite så han får upp lite kondis. Han har beslutat sig för korta promenader med hjälp av Hjalmar. Det får allt bli mobilen också.

1 kommentar:

  1. Det var ju en positiv dag. Själva har vi varit ute och ätit med goda vänner så här har det också strömmat positivitet....:-)

    SvaraRadera