lördag 25 juli 2009

I väntan på värmen.

Det är grått och lite kallt, önskar sol och lite värme, ska gå ut och prova mina färdigheter nu när inte hela kroppen värker hela tiden.
Igår fick Roger sin dusch, han klev in utan protest, fast det var en kvinna i sina bästa år, (eller kanske just därför)jag ler, Roger är blyg påstår han. Han tänkte åka ut och spela idag, men jag förbjöd honom, förklara att han är korkad om han tror han ska klara det, så vinglig som han är, han får inte åka ensam, det är klart.
Jag har köpt dator åt Roger, det blir jobbigt att dela på en dator, jag har beställt årsabonemang på genline, och då vill jag ha fri tillgång till datorn, när jag är sugen på att sitta och pula med gamla arkiv. Det är ingen märkvädig dator, men den täcker Rogers behov. De har ju rea överallt nu de vräker ut datorer, till bra priser. Den kommer till veckan via postbud. Tänk vad bekvämt att kunna sitta hemma och handla och det levereras till bostaden. Det kallar jag för handikapsanpassad service. Jag har sökt handikapersättning för Roger det blir dyrt med all vård han behöver resor medicin näringsdrycker m.m. Ska sen kolla upp när han kan söka från AMF. Det gäller att hänga med både här och där. Jag håller också på med försäkringar på jobbet, trots att vi ville ha gamla försäkringen kvar så har de tydligen struntat i det han betalar 597:- i mån för försäkring, det är ju hutlöst dyrt, och vad får han för det. Ska han betala lika mycket när han är sjuk, frågan är har han råd. Till facket betalar han 525:- i månaden. Synd att säga att det är billigt, ska han betala den summan även när han är sjuk,? då måste man nog ställa sig frågan, vad får han för de pengarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar