torsdag 16 juli 2009

Tokerier

Tur att det händer lite kul grejer, i allt dystert. Vaknade i morse vid 4-snåret hade sovit i 4 timmar, oh Boy, men jösses vad stel jag var. Efter toalettbesök och värktabletter somna jag och sov tills klockan var tjugo i sju, oj nu gällde det att få igång stela ömma leder, lyckades till slut att komma upp och fixa lite frukost, sen blev det sängen. sköterskan kom vid halv elva tiden där låg Roger och jag utslagna. Anna ringde att de var på väg, tog mig upp och blev klädd. Vi gjorde iordning nota till affären och spelet, Anna och Elin fixade det, och vi åt lunch, och Rickard kom hem och fick lunch han också. Jag och Elin gick in i sovrummet och hjälptes åt att fixa sängen Elin gjorde mest. Så började min mage att bråka jag blev sittandes på brusfåtöljen, svetten flöt av mig. Anna hjälpte mig att duscha och så tog jag på mig kläder. Jag låg på sängen när jag kände att jag måste nog gå på toan igen, det blev nästan panik säger åt Elin hjälp mig , räckte fram handen och det blev fel Pang sa det i min panna när jag slog den i byrån och där låg jag som en padda på mage på golvet. De försökte att hjälpa mig upp men det gick inte. Ring 112 säger jag, efter lite protester så gjorde de det. På larmcentralen så koppla de henne till hemtjänst och de koppla vidare, det skulle komma några killar från brandkåren. Jag la mig på golvet med överkastet under mig och fötterna på en pall. "Nu kommer de" sa Anna, "oh är de lika snygga som kalenderkillarna" undrade jag? Det tog bara ett par minuter så stod jag på mina fötter. Heder åt dessa killar, så berätta jag vad vi sagt om kalenderkillar, "nååå" sa dem "hur blev utfallet",?"Fullt godkännt" sa jag och Anna bara flina. Killarna såg helnöjda ut av vår bedömning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar