måndag 20 juli 2009

Nya rutiner

Hemtjänst har lite svårt med nya kunder, vikarier, semester, ingen är säker på vad de ska göra. Idag kom de inte föränn tio. Tur att Roger var så pigg att han klarade av kaffet och mackorna. Mitt blodsocker gillar inte sånt.
Annars har det gått åt rätt håll med Roger. Pencillinet har gjort nytta, han är piggare och han vill ha mat. Han kommer med matförslag, det är roligt igen att laga mat. Portionerna är inte så stora men han ÄTER, och petar inte bara i maten. Känns så skönt, för innan han kom in på sjukhuset var jag färdig att ge upp. Men nu vet jag att jag får hjälp och har en grupp som står bakom och backar upp. Det är svårt när man känner sig ensam och ingen att bolla problemen med.
Idag var de här med lite matvaror, det var mest färskvaror och frukt. Roger har beställt filmjölk och flingor till frukost, han som varit skiträdd för mjölkvaror, men han åt det på sjukhuset och tyckte det var gott. OK jag hänger på allt*s* I kväll ville han ha stekt fläsk, så han var ut i köket och tog fram fläsk ur frysen, vill du ha bruna bönor till undrade jag. "Ja" säger han. Ta fram bönorna de ligger i frysfacket i kylen, han gjorde det och jag har lagat till det. Det var inte alls dumt. Jag känner mig nu väldigt nöjd, hoppas att förbättringen fortskrider så de kan sätta in cellgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar