onsdag 15 juli 2009

Öppet hus

Känns som det varit det idag, vi kunde inte ligga och dra oss utan var tvugna att få på oss kläder före 10,00. Den första som kom var läkaren för ASIH avancerad sjukvård i hemmet. Vi pratade om vad de kunde bistå med och vi kunde lägga fram våra önskningar. Det är meningen att han ska slippa och åka till sjukhus när han blir dålig utan att de ska kunna sätta in medicin och han får vara hemma. Vi pratade om olika hjälpmedel m.m. Vid tolvtiden kom sjuksköterskan och hon gav Roger Pencilin via dropp, och ännu mer prat om hur vi ska lägga upp allt. Tur att jag fick lite papper att titta i och telefonnummer där jag kan ringa om jag undrar över något. Efter hennes besök åt vi lunch en potatis ½ lunchkorv och senapssås åt han utan protest När det var undanstökat kom biståndshandläggare och vi pratade om vad vi behöver för hjälp specielt på morgonen när mina händer och jag är oense. Det är hjälp med kläder och dusch sängbäddning, och mina stödstrumpor samt frukost, jag har problem med smörkniv osthyvel och att få stickproppen i kontakten till perkulatorn. Sen ska detta serveras, jag ler, varken jag eller Roger klarar det här med att förflytta kaffekopp och mackor till soffbordet, eftersom vi tittar på Go´morron Sverige så är det vardagsrummet som gäller. Fick lite tips om saker man kan få hjälp med av fixargruppen. Nu återstår väl bara handikapersättning för Roger. En bra dag trots värk, känns som man fått en massa uträttat.

1 kommentar:

  1. Skönt att ni får hjälp med en massa saker. Lite positivt i alla fall.

    SvaraRadera