tisdag 6 oktober 2009

Bakslag

Igår fick Roger utslag på ankeln på höger ben, och han har ont. När de var här i går kväll så fick han värktabletter morfinbaserade, men han har haft väldigt ont, så han har i stort sett inte sovit på hela natten. Klockan fem i morse skar jag upp en halv honungsmelom som vi satt och åt på sängkanten.
När de så varit här från hemtjänst idag så gick vi och lade oss. Roger låg inte lång stund för det värkte så han gick upp och satte sig i fåtöljen, där slumrade han till en stund. Straxt efter tolv kom de med blodet och satte igång med transfutionen. Roger blev ju låst vid sängen, under tiden. När hon åkte ut på ett ärende efter några timmar så fixa jag till lite lunch och Roger peta i sig det jag lade upp.
Under tiden hon var borta kom mataffären med varorna, så jag tog hand om dem och plockade in allt. Skönt när det var gjort.När hon sen kom tillbaka och byte påse, så han fick det sista, så hon var klar här vid fyrasnåret.
Det var sen lungt till halvsex då kom de med pencillinet. De hade då kommit fram till att han hade stafylokocker, skit det var ju det jag blev behandlad för drygt en vecka sen, tog sista pencillinet igår. Sköterskan som var här trodde att jag kunde vara skurken i det här fallet. Det hjälper inte om jag är noga med hygien, det räcker att Roger kommer i kontakt med något som jag kommit emot med mina bakterier, i.o.m att hans immunförsvar är så dåligt. Jag känner mig ändå så skyldig.
Han fick lite starkare tabletter i kväll så jag tror han har somnat för han har slutat att sucka och stöna. Läkaren som skulle komma idag fick förhinder och kommer i morgon istället. För de ska bestämma behandling av småsåren som uppstått. Först trodde de att det var reaktion på pencilinet, men den teorin har de övergett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar