onsdag 14 oktober 2009

En undran

Jag har funderat på en sak, jag har länge misstänkt att Roger har fibro. Han jämrar sig för sina leder och muskler, värken flyttar runt i kroppen på honom. Han har senaste året haft problem med magen, diarrer med riktiga knip i tarmarna, han springer ett otal gånger på toan. Idag har han haft sittning på brusfåtöljen hela eftermiddagen, han var totalt slut ikväll. Jag tycker uppriktigt sagt synd om honom räcker det inte med cancer. Han var ledsen ikväll för han inte orkade äta upp, när jag hade gjort mig till och lagat så god mat, Skånska kalops. Jag försöker att göra mat som han gillar och så aptitligt som möjligt, allt för att fröjda ögat och doften att reta luktsinnet och aptiten och därmed få hjärnan att tro att detta är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar