tisdag 27 oktober 2009

Hiss i Sängen

Idag har det varit en rörig dag, var redan i morse småretlig. Kände hur jag retade mig på allt och inget. Först var hemtjänsten här, och han hann bara ut så kom arbetsterapeuten och sjukgymnasten med hissen till huvudändan i Rogers säng. Samtidigt kom ASIH för omläggning av Rogers ben. Det tjafsades hit och dit och jag tappade humöret direkt, jag brukar kunna hålla igen. Men tack vare det så lyssnade de på mig och gjorde som jag ville ställde sängen ca 15 cm närmare fönstret så Roger får lite bättre plats mellan säng och skåp. Fick klockan på min sida, ska kolla upp hur jag ska göra för att få den att visa tiden i taket. Fick loss en grenkontakt som det bara satt en kontakt i och som fick rum i den andra grenkontakten. Roger har på eftermiddagen provsovit den och då fungerade det bra. När jag var i klädkammaren och rev efter min svenkomadrass, för vi måste ha delad bäddmadrass, och de hade en med till Roger. Fick jag samtidigt fram min jacka, för det var så mycket pantflaskor ivägen. De tyckte att Rickard kunde gå iväg med dem, tycker jag också, men att få iväg alla kassar går inte det ska alltid sparas två tre stycken. Förstår inte varför det ska sparas och inte få iväg allt. Det är likadant vad han ska gå iväg med till soprum eller container, det ska alltid sparas på några kassar.
Nu ska Roger prova den här hissen den är elektrisk så han behöver bara trycka på knappen för upp eller ner. Kan han andas bättre med den så ska jag köpa nya bäddmadrasser Roger kom och ville ha hjälp med bandaget, vet inte hur de gjort idag, men det lossade vid tårna innifrån, fick försöka och linda det om foten och fram med kirurgteipen och teipa.
Mitt retliga sinne har ännu inte gett med sig, brrr har taggarna utåt än.
Rickard skulle duscha då såg han sin chans att klaga, visserligen låg det hår kvar i duschbrunnen sen han duscha sist, men nu kom han ut och undrade vem som duschat för det låg skinnbitar kvar. Jag svarade "Ja för en gångs skull kan du ju göra rent, det brukar vara jag som gör det annars". Han pös in och gjorde rent. Jag hade helt enkelt glömt bort att göra rent idag bara för att det var så mycket surr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar