fredag 9 oktober 2009

Hudmottagningen SöS

Idag 9.40 skulle Roger vara klar för resa till SöS hudmottagning. Han muttrade redan igår kväll, för han tyckte det var tidigt att vara klar till 9.40, jag skojade med honom och frågade om han skulle duscha före, hmmm.... nej det sa de inget om. Jag ordnade fika och macka till oss, så kom hon från ASIH tänk jag har just tappat hennes namn, skit samma. Det är en käck tjej med humor, som lyckas prata med Roger så han tror att han har bestämt det själv.
I morse så skulle hon ge honom pencillindropp och lägga om benen. Roger satt trulig och muttrade för sig själv. Hon frågade om han hade ont eller vad det var eftersom han inte var sig lik. Nog tyckte Roger han var som vanligt. Nä du säger hon åt Roger, du brukar ju skoja, men idag drar du inte ens på mun. Men hur det var, det tog väl drygt timman innan hon var färdig, då hade Roger tinat upp och började skämta. De kom upp här med rullstol och hämtade Roger, för fötterna är så illa däran att han inte kan gå mer än några meter.
Hemtjänst kom straxt före, innan Roger åkte, det var Simon som kom idag. Han hjälpte mig och hänga upp tvätten, det var två lakan och de är inte manöverbara på morgonen knappt på kvällen för mina axlar. Så var det bara att in med nästa maskin. Nu börjar jag se slutet på tvätthögen, tre maskiner till så är det klart.
Jag åkte så ner till VC och där har de kollat upp mig och jag har ingen infektion nu, det som var på tån var sånt som blir när man har diabetes. Sänkan var det typiska för fibron 24, den brukar ligga runt där.
Straxt före ett kom Roger hem, det var inga Streptokopter, utan en kraftig reaktion på pencillinet, så nu har de bytt medicin. Han hade papper med sig till ASIH och där fanns det utdrag ur journalen från HS och där står det mer än vad läkaren berättade för oss. Ska läsa den i lugn och ro en dag, jag tog kopia på den.
Fast Roger blir påverkad av pencillinet så han har dålig aptit. I kväll petade han i sig lite kålpudding och potatis, han försöker i alla fall. Han var trött i kväll så när Dobido var slut, så gick han och la sig, sover nu så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar