söndag 4 oktober 2009

Söndagkväll

Roger börjar bli rätt pigg nu, pencillin morgon kväll, på tisdag ska han få 2 påsar blod, för hans hb ligger på 96 så han ska få lite hjälp att få fart på immunförsvaret. Han har fått lite bannor för att han inte säger till när han känner att han håller på att bli sämre, utan ska vänta tills de kommer för han vill inte störa. Jag trodde sköterskan skulle gå genom taket. Nu har de förklarat att de är till för att hjälpa honom och han ska inte känna att han stör dem. Utan ringa helst en gång för mycket än för lite.Vad tokig man kan bli av Cocilana hostmedicin, i morse börjad Roger dilla om hur många kokta ägg jag beställt. "Av vem och varför"? " Ja är de inte här och ska göra iordning frukost" ? Hej hallå, klockan var inte åtta ens, så tidigt kommer de inte, men visst Roger hade hört att de var här och frågade mig. "Har du tagit hostmedicin"? så var det, därför hade han hört i syne. Ett leende på morgonen lättar upp.
Jag satt och plockade upp knappar till stolen och lite annat skräp med tårna och lade upp på soffbordet Då säger Roger "Det var det jag visste att jag gift mig med en apa" så flinar han. han fattar inte hur jag kan få med mig smågrejer med tårna, han har försökt men kan inte knövla ihop tårna tillräckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar