lördag 17 oktober 2009

Lördag

Äntligen har benen på Roger börjat gå åt rätt håll. Det läker fint, och han har börjat att gå utan smärta. På höger fot har han några geggiga sår men de är ockå på återgång, Magen börjar att ordna till sig, matlusten lite si och så, det verkar som kvällarna går bäst att äta. Fast idag åt han kalops som var kvar sen en dag i veckan när han bara tog ett smakprov. Det gick ner idag med god aptit. I kväll har han ätit ungsstekt lax med hollandaicesås och kokt potatis. Det har inte blivit något kaffe på 2 dagar för Roger, En mun sen vill han inte ha mer, så det har blivit te för hans del. Jag har hållit mig till kaffe på morgonen sen har jag gjort sällskap med Roger med eftermiddagste och degestivekex med lite bregott på.
Har sytt dynfodral till mina tempurdynor som jag sitter mjukt på.Det går lättare att tvätta fodral än dynor. Gjorde även om upphänget på gardinlufterna som jag ska stryka och sätta upp i köket. Var även tvungen att laga en BH ,bandet hade släppt i den oval eller vad man ska kalla det där banden möts och man kan reglera längden. Det var lite trångt och knepigt att komma åt men det gick. Kunde inte lämna tillbaka den för garantin hade gått ut.Men å andra sidan har jag inte andvänt den mer är några gånger för den vart för liten, nu när jag gått ner så passa den helt plötsligt,och glad blev jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar