onsdag 21 oktober 2009

Lugn dag

Idag har allt gått sin gilla gång. Roger snurra till det lite idag, när hon kom och lindade av benen så skulle han duscha hela sig och inte bara benen. Jag lade fram handdukar och kalsingar och tala om det. Hihi tro det eller ej, men visst skulle han snurra till det här och sno runt och undra om jag hade handduk och kalsonger åt honom. Alltså TV nyheterna var intressantare än upplysningen om att jag tagit fram alla saker åt honom. Benen läker fint och magen börjar på att bli normal. skönt att det går åt det hållet.
Han har fått färdtjänsten beviljad, och han får ha medresenär utan kostnad. Vad han ska betala varje månad är inte klart men det är väl 580 kr, färdtjänst ville ha uppgift från FK så de vet vilken kostnad de ska ta. Det blev beviljat till okt 2015. Rogers kommentar "Jaha, det blir inget mer jobb då" Vad svarar man på det, jag blev helt ställd. Teg och samtyckte. Idag kom svaret på ansökan om handikappsersättning, även det blev beviljat, för de extra kostnader vi fått genom hans sjukdom. Maj till oktober får han som klumpsumma så jag sa åt honom, att ta de pengarna och prova ut nya glasögon, för han behöver det. I kväll satt han här och mediterade och konstaterade att jag tror han ska leva än ett tag eftersom jag tyckte han skulle köpa nya glasögon. Det beskedet var han tydligen nöjd med, för han sa i samma veva att jag hade ju kostat på honom nya byxor och skjorta också. Det behövs så lite för att muntra upp honom, att jag köper saker ÅT HONOM. I morgon ska de kolla upp vätskan i lungan på röntgen i Handen, sen ska de därifrån utgå från om de behöver tappa ur vätskan. Det var ju lite när han var så där dålig och låg inne på HS, men de ansåg att de inte behövde åtgärda det då. De måste få fart på honom nu så han kan fortsätta med sin behandling. Han är bättre nu och vill gärna hjälpa till, men det får vara lätta saker, för andningen hänger inte med annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar