lördag 10 oktober 2009

Lördag

Idag kom de från ASIH och lade om benen på Roger, hihi han fick order om att gå ut och dusha av benen, han gick utan protester. Hon pratade med Roger om hans aptit om han åt ordentligt, nja han erkände att aptiten var dålig. och att han inte drack så mycket som han borde. För magen var sur, när hemtjänsten kom idag så fick vi killen som var med att kila ner till affären och köpa Samarin, så Roger fick ett glas samarin till frukost, ett par matskedar fil och två tuggor av mackan, sen var det stopp. Lunchen var bara smakprov, sen var det stopp. Eftermiddagskaffet han åt upp glassportionen men kaffet fick stå.
Jag rinde till ASIH och talade om hur det gått med Roger mat och vätskeintag under dagen så vi bestämde att de skulle komma och sätta dropp. De kom vid sexsnåret och satte droppet, han satt sen inne i rummet och titta på fotboll, så ville han ha en hink för han mådde lite illa, men det släppte senare.
Jag lagade middag brynte kycklingfiler som jag tärnat med purjo och fransk dipsåspulver, så hällde jag över grädde och det fick stå och småsjuda medan pastan kokade. Lade upp en barnportion åt Roger, han tittar på tallriken och säger hoppas du har mer det här såg lite ut, ja, ja ät upp det där så får du mer om du orkar, jösses han åt upp och fick påbackning trodde inte mina ögon han åt normalportion. Var det vätska han behövde för att få fart på aptiten?
När det sen var dags för sängen så blev det lite omständigt för Roger det blir det alltid när det är något nytt. Hur det nu var så lyckades han komma på toan och till sängen med lite hjälp, och så bäddade jag om honom. Nu sover han så gott och jag tror inte han kommer att vakna före åtta i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar