lördag 24 oktober 2009

Roger provåkte FTj

Idag ville Roger ut, han har inte spelat på flera veckor, idag var han sugen på att åka och spela. Vi åkte till Brandbergens centrum. Roger spela sen satt han och väntade på mig vid kassorna.
Undrar hur många som funderade på vilken vårdinrättning han rymt från. Rollator och landstingets blå plasttossor på fötterna. Vad gör man när man inte kan få på skor, därför att han har stora sår på fossingarna.
Var inne och köpte lite frukt och kompletera lite som jag glömde när jag beställde varor i veckan, tycker jag går igenom den där listan hur noga som helst, men alltid är det något man missar.
När vi var klara så åt vi lunch på Dacapo Biffstek med lök, mmm ... jättegott, en liten stöl till och så tog vi Irich cooffe. Roger har inte velat ha något i alkoholväg sen i påskas, men i dag var han sugen på lite.
När vi kom hem så var Roger rätt trött, han la sig och somnade och sov gott utan att behöva hosta. Jag tog rätt på det vi handlat och så plocka jag in disken som var i maskin och fyllde på nytt.
Vi har haft en lugn kväll. dela på ett paket kräftor i kväll och så hade jag köpt Gorgonzola en liten bit så det blev ett par kex med ost. Gott gottigottgott.
Fungerade bra med färdtjänstresan.

2 kommentarer:

  1. Ni har haft det lite festligt idag verkar det som. Det är ni väl unnade.

    SvaraRadera
  2. Jo , denna gång blev alkoholen invärtes annars är det bara utvärtes

    SvaraRadera