söndag 11 oktober 2009

Än går det upp, än går det ner

Jag trodde Roger skulle sova tills morgonen, 24:00 ropade han på mig ville ha en hink, för han mådde illa. Hämtar hinken och tur var väl det, när han ulkat färdigt, tömmer jag hinken och rengör den och ställer in den hos Roger.
Vaknar kl 4:00 Roger mår dåligt tänder min sänglampa så han ska se var hinken är.När Roger är färdig, så tar jag hinken och går ut i badrummet. Kommer då på att han kanske har fått maginfluensa, bäst att städa ordentligt. Städar ur toan tvättar mig sen ordentligt om händerna och spritar dem .Tar med mig flaskan in i sovrummet och spritar även Rogers händer. Låter sänglampan lysa, så Roger ser om han behöver hinken.
Lägger mig och somnar, vaknar straxt före sex Roger jämrar sig har ont i magen vill ha Alvedon, och han får tabletterna av mig och mineralvatten, han han bara svälja dem så kom de upp igen. När jag skött om Roger så ringer jag till ASIH och pratar med dem.
Vi bestämmer att vi ska avvakta tills de kommer och ska lägga om benen. Han fick tabletter för magen typ Losec och ett annat medel mot illamående.
Roger har i stort sett sovit tills eftermiddagen. Han har nu ätit glass, vindruvor, melon och druckit näringsdryck. Nu verkar allt lungt hoppas att det får bestå, det var en jobbig natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar