torsdag 13 augusti 2009

Åskoväder

Idag har det varit som vanligt, folk som kommer och går. Trevligt att träffa en massa olika människor. Idag så var det dax för Roger att ta sig till tandläkaren. Han lovade mig att gå lungt, förklarade för honom att han inte skulle jäkta, för att då skulle han bara må dåligt när inte flåset är med som det ska. Han har väl 150- 200m att gå till busshållplatsen och dit var det ingen fara men när han skulle hem så var det tungt för det är lätt motlut hela vägen. Vid Gullmarsplan var det ju inte långt att gå och där finns hissar och rulltrappa. 4:ans buss står rakt utanför stationsbyggnaden, sen var det bara att sitta still och njuta av bussfärden tills han kom till Mariatorget. Där var det en liten promenad tvärs över gatan och upp en bit på Hornsgatspuckeln till nr 50, sen in i porten och hissen upp. Men det tog tid innan han kom hem så jag började bli orolig, Berode kanske på att åskan dundrade på av bara attan så jag hade stängt ner allt, så jag liksom gick runt och rullade tummarna. När den var som närmast 200-300 meter här ifrån, tror den slog ned, för knallen var öronbedövande, och ca 10 min senare hörde jag sirener som stannade ungefär vid rondellen. Får väl höra i morgon vad som hände. Så kommer Roger inklivande åskvädret håller fortfarande på men han har tur så det regnar inte just då.
Hos tandläkaren gick det bra, och allt var just. Efter en liten slummer så var det fart på honom igen. Han var jätteglad att han grejade det hela. Nu sover han skönhetssömnen för i morgon är det dags för Nacka sjukhus och porten som ska läggas in. Så det blir tidig morgon, klockan är ställd så vi vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar