onsdag 26 augusti 2009

Yr i pallet

Vaknade vid 6- snåret och var så hungrig skrek i magen var uppe och tog en 10 druvor och en liten persika. somnade och vaknade några timmar senare och hela världen gungade, kunde inte ställa mig upp för balansen var åt skogen efter att jag suttit på kanten så sluta det snurra så jag kunde uträtta mina behov. Det snurra när jag la mig det snurrar när jag ska gå upp jäklar vad jobbigt. Provade blodsockret men det var 6,3 så det var OK. Idag fick jag frukost på sängen så å diskuterade vi om jag skulle ringa VC eller inte. Jag tänkte det kanske är blodtrycket som är lågt, så jag ringde Distriksköterskan och hon höll med mig att det kunde vara så. Hon skickade en sköterska som kollade mitt blodtryck, det var OK. VC ringde och vi pratade hit och dit, men vi kom inte fram till något annat än antingen fibron som spökar eller om det är kroppens sätt att tala om att lilla damen har varit för aktiv ett par dagar så Skynda långsamt. Roger blev så klart orolig han grejade och donade här så gott han kan, lyckades komma in på Vårdupplysningens hemsida och satt där och läste och kunde sortera bort några allvarligare sjukdomstillstånd, han satt och frågade ut mig han lät nästan som dem på akuten. Men han blev lugn av att läsa sig igenom olika diagnoser och kom fram till att det var nog inte livshotande, utan avvakta och se hur det utvecklar sig.
Han skalade och kokade potatis och bjöd på matjesill till lunch, sen har han under dagen roat sig med att plocka ur och sen fyllt diskmaskin och satt igång den, han har varit jätteduktig. Jag mår bättre nu, men jag får inte vifta för fort med huvudet för då blir det gungigt. Hoppas att det här går över lika fort som det kom.

3 kommentarer:

  1. Det kan ju helt enkelt vara så att det varit lite för mycket under en period så kroppen säger ifrån mer än vanligt. Hoppas du piggnar på dig.

    SvaraRadera
  2. Det är bättre idag, men jag får inte vifta för mycket på huvudet. Roger läste om att ångest och oro kunde utlösa yrsel, så jag lutar lite åt det hållet.

    SvaraRadera