torsdag 6 augusti 2009

Bristande kommunikation eller?

Satte mig idag och läste igenom biståndspappren, där står det klart och tydligt att Roger ska ha hjälp med dusch en gång i veckan och att vi ska ha hjälp med renbäddning 1 gång per vecka. Vart den hjälpen tog vägen vet jag inte, Roger fick hjälp med dusch den 24 juli det är 2 veckor sen i morgon. Renbäddningen försvann någon stans på vägen. Tjejen som var här i söndags fick samtal från en arbetsledare i söndags och då framförde hon det här om renbäddning, eftersom Roger svettas så kopiöst emellannåt så börjar det att stinka om sänglinnet, och då fick hon order på att bädda åt oss direkt, och det var skönt, någon läser hälften av vad som står på pappret verkar det som och har dålig koll på vad som händer, man kan ju inte hela tiden skylla på att det är semestertider. I morgon ska jag ta ett samtal med dem på kommun, för jag vill ha lite reda på vad som händer och vilka dagar. Det ska väl inte behöva ta mer än högst en vecka innan de fått in ett schema på vad och vilka dagar. Någonstans brister det i kommunikationen eller i ledarskapet. Tjejen som var här i morse var så jäktad och jag blir så stressad när folk far omkring och jäktar på mig, jag kan inte gå fortare än jag gör på morron, jag är enormt stel och trög, tappar det mesta. och inte blir det bättre av att de jäktar på mig. Jag var vaken vid 6- tiden och kände mig pigg, ett tu tre så somna jag och vaknade när tjejen kom, jag sov djupt, och fattade knappt att det var morgon och att jag skulle upp. var helt väck i pallet om det var morgon eller kväll. Ingen bra början på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar