fredag 28 augusti 2009

Ny mus

Roger var mer än irriterad på datormusen, den var med sladd till, och han är van vid sladdlös och den gamla passa inte till nya datorn. Idag tog Roger rollatorn och gick till bussen och åkte ner till Handen. Gick in på Nordeas kontor och satte in pengar som kommit på två bankgirotalonger, köpte folköl åt mig spelade antar jag. Tog så promenaden till gubbdagiset, letade runt där i deras sortiment och kom hem med ny mus och högtalare. Hem blev det en taxi för orken började sina, jag är glad när han gör spontana utflykter och sticker ut på byn, utan att han måste. Det visar att han har energi och förmåga att ta sig före med saker utan att man manar på.
Jag sprättade kuvert och sorterade papper och slängde reklam som alltid kommer med räkningar Hålslog det mesta och satte in i pärmen på dess respektive plats Låg lite efter för räkningar som går på autgiro VI och COOP erbjudanden har legat kvar i kuveren för, när jag hade så där ont så tyckte jag inte det var så viktigt att öppna dem och sätta in just då, men igår åkte de in. Jag har känt det idag i överarmar och axlar, men det går över. Jag är dagvill idag, att det är fredag, fick för mig att det var torsdag, har vidhållit det hela dagen, det blir så där ibland.
Roger har installerat datormusen ikväll, det var enkelt när vi kom på att det satt ett skydd för så att inte batteriet skulle dra ur innan den skulle komma till användning, man är blind ibland och vad ögat ser kopplar inte hjärnan alltid, så OK där kunde vi sitta och fundera, då gick jag och hämta tredje dumhuvudet, men han har köpt nya glasögon, så han såg direkt vad det var som skulle plockas bort, så det blev kontakt. Roger är nöjd nu. I morgon ska han koppla in högtalarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar