måndag 10 augusti 2009

Städdag

Vad skönt det är när det är nystädat, inga dammråttor runt fötterna. Jag förstår inte vart allt damm kommer ifrån.I går kväll satt jag och Roger och hjälptes åt att vika sänglinne och badlakan, och lägga in i skåpen där de ska vara. Det känns så skönt när man får undan sådant. I morse hade vi bara disken att plocka undan och tidningskassen innan städhjälpen kom. Vi hann med en tupplur också, mina axlar kände av vikningen igår och ändå tog vi det lungt.efter lunchen tog Roger Gud i hågen och började lägga ut mattorna, för Rickard har kommit på att lägger han inte ut mattorna så behöver han inte rulla ihop dem EN GÅNG VAR FJÄRDE VECKA och gå ut och piska dem. Jag hjälpte Roger med mattan under soffbodet, vi lyfte undan bordet la på mattan och lyfte tillbaka bordet. Sen har Roger stånkat, stönat, flåsat, hostat, sig runt med de andra mattorna men han gav sig inte de skulle på. Varken jag eller Roger trivs utan mattor på golvet, det blir som en institution, opersonligt, kalt. Mattorna dämpar ju också ljud, så det blir mjukare inte så hårt.
Vi var lata idag och köpte pizza till lunch vi delade på en, det räcker och blir över. I kväll blir det soppa av något slag, har inte bestämt än vilken sort det blir. Idag kom monitorn skärmen till gamla datorn ut, nu är det slut på alla smala gångar som jag inte kunde komma igenom med rollatorn. Skönt att det är gjort men det tog en jäkla tid, bara för man inte klarar av att göra det själv och ska behöva be om hjälp, och att sen en del anser att man är lat bara för att man inte klarar av att lyfta och bära tungt, men en dag är de själva i samma situation, hoppas de då kommer ihåg hur de har tänkt om andra som inte orkar, kanske i bästa fall. Funderar på att efterlysa en pensionär som är pigg och arbetsvillig till mina mattor och grovsopor var fjärde vecka. Någon finns det nog som vill tjäna några kronor extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar