måndag 31 augusti 2009

Sista Augusti

I morse 6:00 lät vår nya väckarklocka, blir lika förvånad varje gång jag vaknar till det ljudet, ett lågt försynt klickande, som får mig att lyfta på ögonlocken, javisst dags att på upp.Roger var snart uppe och satte på lite kaffe åt sig. Jag försökte att komma tillbaka till sömnens värld. Men mina axlar och knän smågnolade och jag försökte att hitta rätt liggställning för att knäna inte skulle gnola, men hela natten hade varit likadan, varmt var det också under natten så täcket var på rymmen det hade hamnat nedanför fotändan men rollatorn stod ivägen, så det var lite knöligt att få upp. Rickard var uppe och på väg till jobbet så han slängde upp täcket i sängen, sen kröp jag ner. och vet ni jag hittade rätt liggställning och somnade som en stock. 10 i nio började telefonen och ringa, och sen mobilen orkade inte komma ur sängen i tid. Båda stod på uppladdning, lite dumt planerat.
Roger tog sig fram till Klinisk kemi funktionsundersökningen. Det var inga besvärligt prov, bara långsamt och segt att vänta. De kom på att han hade stödstrumpor så de sista mätningarna kunde de göra med 20 minuters mellanrum istället för 30 så han tjänade lite tid där. Den tiden åt färdtjänsten upp sen, han fick vänta 45 minuter på taxin. och samåkning till Hagsätra, trevligt tyckte Roger för han har inte varit i Hagsätra på 12- 15 år.
I kväll blev det fotboll för hela slanten för Roger.
De ringde från Rogers jobb idag, de ville informera om att det skulle bli ett informationsmöte som han var välkommen till nu när MTR tar över efter Veolia. Han är fortfarande anställd och allt flyter på som vanligt, han har sina sparade semesterdagar kvar komp-tiden m.m han skulle inte vara orolig för hon såg att han var allvarligt sjuk. Utan han skulle ta det lungt och hon önskade honom lycka till med tillfrisknadet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar